המערכה בתימן מחריפה • איראן מובילה את המורדים

    שלמה ריזל No Comments on המערכה בתימן מחריפה • איראן מובילה את המורדים
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה בתימן נמשכת ונראה כי היא רק מחריפה ומעמיקה. בניגוד לאמירות שונות של פקידים ערביים בתחילת המערכה כי היא תערך רק ימים או שבועות אחדים, נשמעו היום (ראשון) אמירות שונות לפיהן המערכה תארך חודשים ארוכים.

    אחת הסיבות לכך היא הפצצת מערך טילים בליסטיים כבדים מדרום לבירה צנעא בידי חיל האוויר הסעודי והריגתם של 9 בני אדם בתקיפה. לפי הסעודים, הטילים היו מכוונים לעיר עדן הסונית בדרום המדינה ולערים במדינות ערב הסמוכות.

    לפי הסעודים אנשי צבא איראניים היו אלו שפיקדו על הניסיוון לשגר את הטילים האלו. ההנחה היא שבימים הקרובים יצליחו המורדים החות'ים בעזרת איראן לשגר טילים כאלו לסעודיה או לאחת ממדינות המפרץ והלחימה תדלג אז כמה שלבים קדימה.

    סיבה נוספת היא כניסה קרקעית אפשרית של מדינות ערב בימים הקרובים לתימן.

    לצד אלו, דיווחים לא רשמיים ולא מאושרים מדברים על כינוס שמתכננת איראן לערוך ביממה הקרובה בשיתוף כל המשטרים הכפופים אליה ובשיתוף חיזבאללה כדי לדון בדרכים להגיב למבצע הזה – שמיועד בסופו של דבר להלחם בה ובאינטרסים שלה בתימן.

    לכך מצטרפת הודעת משמרות המהפכה, ובה לראשונה זה זמן רב מאוד איום ישיר על יריבתה ההיסטורית, סעודיה, לפיה "לחות'ים יש מערך רקטי שיכול להביס את סעודיה, היא נכנסה להרפתקה מסוכנת. כל מי שמשתתף עם סעודיה בהתקפת תימן עתיד לקבל תגובה מכאיבה".

    ובתוך כך, היום בבוקר חולצו 2 טייסי מטוס קרב מדגם f15 של חיל האוויר הסעודי לאחר שמטוסם נפל "מסיבות טכניות" במפרץ עדן. במקביל, למרות התקיפות עליהם, המורדים מתקרבים בצעדי ענק לעיר עדן – מעוזם של הסונים של הנשיא הנמלט האדי.



    0 תגובות